LÄRANDE UTOMHUS - samling med språkträning och motorisk träning med hjälp utav hinder.
Samling - där vi går igenom vår dag, med hjälp utav bildstöd. Val utav frukt, berättades med hjälp utav tecken, sen börjar sagan om "Kotten".Boksamtalet idag, handlade om att vi lägger märke till något speciellt med denna saga.
Det är en viss rytm , dvs ord som hänger ihop och rimmar på varandra. Te- tre, myra - fyra osv. Vi får även tänka lite matematik, genom att räkna vännerna som dyker upp i berättelsen.
Koner och stavar har rullats ut på gården för några dagar sedan, och önskemål om hinderbana efterfrågades efter frukost.
Får vi göra som vi vill? Exakt som ni ni vill, när ni tar er igenom banan!
Några hinder är höga, andra lite lägre och en del ligger direkt på marken. vi alla är olika långa/ stora, så idéerna är många att ta sig från ena sidan till den andra.
Barn från hela förskolan kommer om vartannat (när det är ledigt), för att prova och hjälper gärna kompisen: krypa under/ klättra över/ med hjälp av konen för att hålla balansen/ åla sig under
Det är en viss rytm , dvs ord som hänger ihop och rimmar på varandra. Te- tre, myra - fyra osv. Vi får även tänka lite matematik, genom att räkna vännerna som dyker upp i berättelsen.
Koner och stavar har rullats ut på gården för några dagar sedan, och önskemål om hinderbana efterfrågades efter frukost.
Får vi göra som vi vill? Exakt som ni ni vill, när ni tar er igenom banan!
Några hinder är höga, andra lite lägre och en del ligger direkt på marken. vi alla är olika långa/ stora, så idéerna är många att ta sig från ena sidan till den andra.
Barn från hela förskolan kommer om vartannat (när det är ledigt), för att prova och hjälper gärna kompisen: krypa under/ klättra över/ med hjälp av konen för att hålla balansen/ åla sig under