Det var en gång.......

 





  Sagofén plockade fram lite material till barnen och det blev en saga.......

Det var en gång ett troll som såg en julgran. Då kom det en fisk som klättrade upp i ett träd. Där letade den efteren stor håla med vatten. Prinsessan kom och sa: Vad gör du fisken? Jag dricker vatten. Sedanhoppade han i havet och badade. Fisken blev jättetörstig så den drack upp allt vatten. Då kom en uggla så frågade fisken: Kan du hjälpa mig hitta vatten. Ja det kan jag kom så flyger vi iväg. De landade i sjön. Ugglan hamnade i havet och kunde inte komma upp. En fjäril kom och sa att ugglan skulle hoppa upp på fjärilens rygg. De flög och då frågade fjärilen vart ska jag ta dig? Till mitt hem! De landade och så frågade fjärilen , bor du här? Det är inte mitt bo! Jag bor i en håla i ett träd i den magiska skogen. Ugglan bjöd fjärilen och fisken på godis i sin håla!

                                           Snipp snapp snut så var sagan slut!