Röd - vilka finurliga barn ni har!

Barnen kommer ofta till oss och frågar om de får lyssna på musik i vårt discorum. Givetvis får de det. Vi sätter på musik och sätter igång vår discolampa och barnen dansar för fullt. Vi är alltid i närheten och hjälper dom att hitta de låtar de vill dansa till. Men en dag denna vecka var vi i rummet bredvid i någon minut för vi skulle förberedda aktiviteten vi skulle ha efter samlingen. Då hör vi lejonkungen låt.... en av oss går in och frågar vad tittar ni på?

- vi tittar lejonkungen. (men det var inte på svenska utan på holländska och Björnbröder)

 Tänk vad de kan! det kunde inte vi i den åldern:)





Vi har haft mycket skapande denna vecka. Ett av projekten har varit att måla på sin ena hand och sedan trycka på ett monster som vi har ritat på ett stort papper. Alla avdelningar har fått trycka sina händer på detta monster. Varje avdelning har målat med sin avdelningsfärg. Detta monster kommer att sättas upp på biblioteket där det kommer vara en utställning, Barnkonventionen. 

Gå gärna dit och titta.
Vi har ritat och målat på spännpapper tillsammans. Under tiden har vi lyssnat på skrämmande musik. Lite tankar från barnen under tiden de gjorde detta:
- det är läskigt, jag har ritat ett monster med skarpa tänder.
- mitt monster skakar med tänderna som jag gör, jag vill inte gå in i bastun.
- lite läskigt, jag vill inte ha musik.
- en zombie.
- buuuh.