Projicering utomhus och magisk snö inomhus

Vi provade att projicera upp ett vinterlandskap på fönstret inifrån som vi kunde ta del av utifrån. Några barn fick för ett tag sedan måla med filmjölk på fönstret och detta blev resultatet av det. Ett sätt att erbjuda barnen digitalisering utomhus.  Här fick barnen gå och komma som de ville och ta del av det som passerade på fönstret. - Titta många träd, -en fågel, -titta där vad bara några av de spontana kommentarerna från barnen.    


Vi fortsatte att undersöka och känna på den magiska snön inomhus med en liten grupp barn. Vissa ville känna och ta med en gång medan vissa ville se hur jag arbetade med leran. Det är också en läroprocess att få stå bredvid och titta på och bevaka det som händer. Alla barn är olika och måste få sin tid. Utifrån  lpfö18  ska varje barn ges förutsättningar att utveckla sin identitet och känna trygghet i den. Därför är det viktigt lyssna in barnen och låta de få delta på sitt sätt.  

En härlig lera som är väldigt len, hård och rinnig beroende på hur mycket potatismjöl respektive vatten man väljer att ha.