språkutvecklande sång och rörelse undervisning.

 Idag har vi haft en språkstimulerande undervisning där barnen fick dra ett sångkort ur "magiska sånglådan", barnen fick träna turtagning genom att vänta på sin tur till att få dra ett sångkort som vi sedan sjöng, och gjorde dom tillhörande rörelserna till. Därefter klappade vi stavelserna i barnens namn, hur många gånger klappade vi? Vi spelade tillsammans på instrumenten i takt till musiken, barnen fick lyssna in när vi slog på trumman, dom fick röra sig i takt till trummans slag. Avslutningsvis fick barnen sjunga och ha motorikträning genom att röra sig till sångens instruktioner.




(Lpfö18) menar "Utbildningen i förskolan ska planeras och genomföras på ett sådant sätt så att den främjar barnens utveckling, hälsa och välbefinnande. Förskolan ska erbjuda barnen en god miljö och en väl avvägd dagsrytm med både vila och aktiviteter som är anpassade efter deras behov och vistelsetid".

(Lpfö18) framhåller" Förskolan ska ge varje barn förutsättningar att utveckla motorik, koordinationsförmåga och kroppsuppfattning"